måndag 5 januari 2015

We were liars

I morse började jag läsa We were liars av Emily Lockhart.Jag har sett fram emot att läsa boken länge,då jag har hört mycket gott om den på olika bokbloggar.Dock har jag aldrig vetat vad den handlar om,då även baksidetexten på boken är ganska hemlighetsfull.

Jag har nu läst snart 80 sidor och jag är helt fast. Boken är otroligt vacker och är skriven på ett lika fint sätt som Jellicoe road är skriven på.We were liars innehåller en väldigt stark kärlekshistoria och att läsa boken är som att kliva rakt in i minnet på huvudpersonen Cadence.Jag kan tänka mig att många som läser boken känner igen sig i Cadence;hennes obeskrivliga kärlek till en barndomsvän,känslan av att bli sviken av någon man tycker om,samt viljan aty ibland bara vilja försvinna in i böckernas värld.

Jag har inte kommit så långt i boken än och jag har hört att den ska sluta på ett överaskande sätt.Bokens inledande del har ju i alla fall blåst mig av stolel helt,så jag hoppas att det fortsätter på samma sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar