söndag 25 januari 2015

Harriet Anderssons dag i "Stjärnorna på slottet"

Igår var det dags för säsongens sista avsnitt av Stjärnorna på slottet på SVT.Denna serie går ut på att fem svenska stjärnor träffas under några sommardagar på ett slott.Varje stjärna får en egen dag,då denne bestämmer aktiviteter,mat samt berättar om sin karriär.

Igår var det Harriet Anderssons dag.Harriet är en av mina favoritskådespelare och hon var en av mina största förebilder när jag spelade teater som ung.Hennes dag bjöd på både skratt och gråt.Hon berättade öppet om sin svåra uppväxt och relationen till sin mamma,hon berättade om sina filmroller och om sitt stormiga kärleksliv.
Avsnittet finns på SVT play.

Jag kan även rekommendera boken Harriet Andersson-Samtal med Jan Lumholdt av Jan Lumholt. I samband med att den boken gavs ut,var jag och lyssnade på Harriet under ett författarcafe i Nyköping,och hon verkar lika rolig och stolt i verkligheten,som hon framställs i tv-programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar