söndag 4 januari 2015

På gång i oläst-högen

Jag tänkte berätta lite om vad jag tänker läsa härnäst. Jag har nu läst flera böcker i rad som alla har ett lite mörkare tema,så när jag är klar med de två jag läser nu,tänker jag läsa " Naomi och Elys kyssförbudslista" av David Levithan och Rachel Cohn.Jag tyckte väldigt mycket om huvudkaraktärerna i "Dash och Lilys utmaningsbok",som detta författarpar skrev tillsammans och blev dessutom inspirerad till att både baka småkakor och anteckna i en röd anteckningsbok av märket Moleskine,när jag läste den boken.Jag ser även fram emot att läsa en lite mer lättsam bok.
Jag ska även köra igång med "We were liars" av E. Lockheart.Jag har velat läsa den väldigt länge och såg att många bokbloggare hade den boken med på sina "bästa böcker jag läst under 2014-listor".När jag var i bokhandeln upptäckte jag att boken också finns på svenska,men jag bestämde mig för att läsa den på engelska,då ett av mina mål för 2015 är att läsa fler böcker på engelska.
Jag ska även ta mig an " Wuthering heighs" eller "Svindlande höjder", som den heter på svenska,av Emily Bronte.En klassiker jag har haft hemma länge,men som jag inte har läst.Jag har både den engelska och den svenska versionen av boken,så jag får se vilken jag väljer. Jag är rädd att den engelska blir lite svår om den är skriven på ett "gammaldags" språk,då jag inte är så van att läsa på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar