lördag 10 januari 2015

Bokbloggsjerka 9-12 januari

Annika på Annikas litteratur & kulturblogg har något som kallas Bokbloggsjerka varje vecka.Varje vecka skriver hon en fråga som bokbloggare får svara på i sina bloggar.Detta för att det ska gå att hitta nya bloggar att följa samt för att utbyta tips.

Frågan denna vecka är;Finns det någon tv-serie som du såg under 2014,eller åtminstone påbörjade förra året,som du vill tipsa om?

Svar:Jag är då en sådan som inte följer så många tv-serier.På vardagarna när jag kommer hem från jobbet, tycker jag det är skönt att krypa upp i soffan med en bok istället för att titta på tv.Men en serie som jag följde i julhelgen är den svenska serien "Viva hate".Serien innehöll mycket musik från 80- och 90-talet,något som jag gillar,och det var särskilt många låtar av Morrisey och The Cure,som jag lyssnade mycket på när jag var i tonåren.En del intriger i serien kändes lite malplacerade och serien hade nog blivit bättre om de hade tagit bort dessa,men jag såg serien mycket för musikens skull.

8 kommentarer:

  1. Jag funderade på att se Viva hate, men det blev aldrig så.

    SvaraRadera
  2. Tv-tittande blir det inte för mig heller på vardagar efter jobbet utan det blir lite på helgerna istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag försöker också se lite på helgerna!

      Radera
  3. Vi har inte vanlig tv så därför blir det blir det mycket tv:serie via datorn! Viva Hate missade jag tyvärr helt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också tänkt att jag ska börja se lite serier via datorn. Får bara försöka hitta tid till det...

      Radera
  4. Det blir inte mycket TV för mig heller.

    SvaraRadera
  5. Det var en av de serier jag valde bort att inte börja att titta på, jag följer för många redan och min hjärna är utmattad...

    SvaraRadera