fredag 9 januari 2015

Nomineringar till Stora ljudbokspriset

Idag blev nomineringarna klara till det Stora ljudbokspriset.Följande är nominerade i de olika kategorierna:

SKÖNLITTERATUR

Britt-Marie var här av Fredrik Backman med Marie Richardson
Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson med Katarina Ewerlöf
Låna är silver, råna är guld av Catharina Ingelman-Sundberg med Helge Skoog
Vinteräpplen av Josefine Sundström med Viktoria Flodström
Att inte vilja se av Jan Guillou med Tomas Bolme

BARN & UNGDOM

Vad sa pappa Åberg? av Gunilla Bergström med Jonas Karlsson
Allegiant av Veronica Roth med Viktor Åkerblom & Callin Öhrvall DelmarNidstången av Ingela Korsell & Åsa Larsson med Morgan Alling
Född fenomenal av Josephine Bornebusch med Josephine Bornebusch
En bedragare på hotellet av Johan Unenge & Måns Gahrton med Katarina Ewerlöf

DECKARE

Besökaren av Dag Öhrlund med Stefan Sauk
Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen med Stefan Sauk
Stalker av Lars Kepler med Jonas Malmsjö
Märkta för livet av Emelie Schepp med Katarina Ewerlöf
Visning pågår av Sofie Sarenbrant med Katarina Ewerlöf

© Copyright - Storytel

Jag har bara läst två av de nominerade böckerna;Vad sa pappa Åberg? och Vinteräpplen.Därför är det svårt att säga vilka som borde vinna.Jag har däremot lyssnat på tre ljudböcker i serien om Hammarbymorden,dock inte den som är nominerad.Alla de tre böckerna lästes av Katarina Ewerlöf,och jag tycker väldigt mycket om hennes röst.Den passar väldigt bra till spännande böcker.Hon har även läst in Studio Sex och Sprängaren av Liza Marklund,som gick som sommarföljetonger i Sörmlandsradion under två somrar när jag var barn.Jag har även uppskattat Helge Skoog när han var speaker i Halv åtta hos mig.

Mer information om Stora ljudbokspriset finns på www.storaljudbokspriset.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar