fredag 9 januari 2015

Nytt i bokhyllan!

Idag fick jag hem ett efterlängtat bokpaket,från www.bokus.com,innehållandes följande pocketböcker:

Låt vargarna komma-Carol Rifka Brunt
Kaninhjärta-Kristin Ljungqvist
Svindlande höjder-Emily Bronte
Antiloperna-Ester Roxberg
Sjärnor utan svindel-Louise Boije af Gennäs
1989-leva eller överleva-Linda Skugge & Sigrid Tollgård

Jag ser fram emot att läsa alla böckerna. Jag har hört mycket gott om Carol Rifka Brunt,Kristin Ljungqvist och om Ester Roxberg.Stjärnor utan svindel ska tydligen innehålla en ovanlig kärlekshistoria och jag har ju den senaste tiden börjat uppskatta sådana böcker. Svindlande höjder har jag redan på engelska,men jag ska nog läsa den på svenska först.1989 fick jag först syn på i en bokhandel och blev intresserad efter som det refereras till musik i boken och jag tycker om böcker som refererar till olika låtar.Jag får se vilken bok jag börjar med!

Det var ju även lite roligt att alla böckerna är skrivna av kvinnor,något som jag inte tänkte på förrän nu.

Paketet innehöll även två barnböcker;en faktabok om dinosaurier och en om bokstäver,som barnen på mitt jobb ska få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar