söndag 11 januari 2015

En smakebit på söndag

Den norska bloggen Flukten fra virkligheten har varje söndag något som kallas En smakebit på söndag,där bokbloggare delar med sig av ett smakprov från den bok de för tillfället läser.Jag tänkte delta idag!
Idag är det Astrid Terese på bloggen Betraktninger som arrangerar detta.

Min smakbit kommer från Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen.Detta är sjunde delen i serien om Hammarbypolisen. Smakbiten kommer från sidan 98,där jag är nu:

Bra snubbe,ingen prestige,bara en enkel redogörelse för hur det förhöll sig och, som det verkade, ett brinnande intresse för det han arbetade med.Honom kanske man skulle gå till om det krisade,tänkte Andersson,samtidigt som han ryste vid tanken på den unga tjejen i kritstrecksrandigt,som han inte ens skulle vilja recitera multiplikationstsbellen för. Vad kunde en tjugofemåring lära honom av livet?

Titta gärna in på Astrid Tereses blogg och se vad andra bokbloggare läser. 

21 kommentarer:

  1. Jeg har den første boken i serien på leselisten min. Så jeg håper jeg skal komme igang med serien :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  2. Denna har jag inte kommit till än, måste läsa Hennes iskalla ögon först :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hennes iskalla ögon tycker jag är den bästa boken av Gerhardsen.

      Radera
  3. Roligt att du också läser Gerhardsen idag. Jag håller på med Pepparkakshuset, så jag har några böcker att läsa ikapp :-) Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten och trevlig söndag :)

    SvaraRadera
  5. Den här har jag läst och tyckte den var väldigt bra :)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är otroligt bra böcker

    SvaraRadera
  7. Jag har läst några av de första delarna i serien men fastnade aldrig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Ikke lest noe av forfatteren. Takk for smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Det här är en av mina favoritserier, har läst alla böckerna.

    SvaraRadera
  10. Har läst alla böcker i den här serien och jag gillar de! Hoppas du får en fin vecka!

    SvaraRadera
  11. Tack alla som har kommenterat!Önskar er också en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten. Har första boken i serien i min bokhylla, oläst än så länge.

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten. Jag har läst första boken i serien men kom sen av mig av någon konstig anledning... ;)

    SvaraRadera
  14. Har provat på Hammarbyserien, men den var ingenting för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Tack för smakbiten och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  16. Tack för smakbiten. Den här har jag läst och väntar ivrigt på sista delen i serien!

    SvaraRadera
  17. ett nytt namn för mig! blir lite sugen, så tack för smakbiten!

    SvaraRadera