lördag 20 juni 2015

Nytillskott

I torsdags var jag på Pocketshop. Jag tänkte köpa en ny pocketbok,då jag har läst alla pocketböcker jag har hemma. Jag tycker det är så praktiskt att ha med pocket att läsa på tåget när jag åker till och från jobbet.

Jag hade tänkt köpa All the bright places, som jag har velat läsa länge, men den fanns inte. Istället valde jag Emelie Schepps Märkta för livet och Kalmars jägarinnor av Tove Folkesson. Jag hade aldrig hört talas om vare sig Kalmars jägarinnor eller Tove Folkesson tidigare, men när jag läste på baksidan av boken verkade handlingen påminna lite om Foxfire av Joyce Carol Oates som jag läste i vintras. Kalmars jägarinnor handlar också om ett gäng unga tjejer som inte viker ner sig för omgivningen eller för de normer som råder.


Jag har länge tänkt läsa någon deckare av Emelie Schepp. Jag följer henne på Instagram och har blivit lite intresserad av böckerna. Min mamma var nämligen med mig i affären och hon var skyldig mig lite pengar och då löste vi det genom att hon betalade Schepps bok till mig.



Min mamma köpte Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philip Sendker. Samma dag köpte även min chef den boken till vår utvecklingsledare på jobbet. Den ligger för tillfället etta på pockettoppen och jag kan också tänka mig att läsa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar