måndag 29 juni 2015

New friends!

Idag besökte jag Akademibokhandeln där jag bor. Jag fick med mig fyra böcker hem! Jag hittade tre stycken som jag ville ha och de hade "köp 4 betala för 3", så då fick jag en bok på köpet.

De här fyra fick följa med hem:



Pappersstäder-John Green.
Jag har velat läsa mer av John Green sedan jag läste Förr eller senare exploderar jag förra våren. Pappersstäder ska snarr komma som film, och jag tänkte att jag då kan läsa boken först.

Sommaren då jag blev vacker-Jenny Han:
Jag behöver varva Den första lögnen som jag läser nu och som är väldigt otäck, med något lite mer lättsamt och ska då prova den här, även om jag tycker titeln på boken är lite konstig.

Expeditionen: Min kärlekshistoria-Bea Uusma:
Den här har jag hört mycket positivt om.

Since you been gone-Morgan Matson:
Jag har länge velat läsa någon bok av Morgan Matson och fick syn på den här i en hylla idag och slog då till.

Alla fyra böckerna känns som passande sommarläsning; de känns enkla att komma in i, och flera av dem utspelar sig på sommaren. 

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du tycker det! Jag har hört mycket bra om den, så det ska bli spännande att läsa den!

    SvaraRadera
  2. jag har taggat dig i sommarläsningstaggen. hoppas du inte gjort den redan. :) http://iregnet.blogspot.fi/2015/06/sommarlasningstaggen.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, tack! Jag har inte gjort den, då ska jag göra det:)

      Radera