torsdag 2 juli 2015

Sommarutmaningen

Jag har blivit utmanad av Liza att göra sommarutmaningen, som innebär att man ska besvara några frågor om sommarläsning. Här är mina svar:

1.Vilka fem böcker måste hinna läsas i sommar?



Pappersstäder - John Green
Sommaren då jag blev vacker - Jenny Han
Du glömde säga hej då - Sara Dessen
Vecka 36 - Sofie Sarenbrandt
Looking for Alaska - John Green (inte med på bilden)

2. Vilken bok är du egentligen inte så supersugen på att läsa, men känner att du måste ta tag i?
Ingen, jag läser enbart det jag känner för

3. Vilket är det bästa stället att läsa på i sommar?
Utomhus en sval sommarkväll i en skön stol.

4. Handen på hjärtat; Var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Jag tror att jag kommer att läsa sittandes i en solstol under ett parasoll på min balkong.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Någon bok av John Green: Pappersstäder eller Looking for Alaska.

6. Vilken bok tycker du alla borde läsa i sommar?
Den första lögnen av Sara Larsson, som jag precis har läst ut. Boken ger en tankeställare kring vilka normer som råder i samhället samt hur en händelse som en person ser som obetydlig, påverkar hela livet för någon annan.

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta, alla gånger!

8. Deckare eller roman?
Jag gillar båda.

9. Favoritgenre?
Under sommaren så är min favoritgenre YA, det vill säga böcker för unga vuxna. Jag tror att det är för att ungdomsböcker är ganska enkla att komma in i och det tycker jag är en fördel på sommaren. Dock sitter aldrig en deckare fel heller under sommaren!

Jag utmanar:
Det känns som om alla har gjort den gär redan, men om någon mot förmodan inte har gjort sommarutmaningen, så utmanar jag de personerna!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar