söndag 19 juli 2015

Bucketlist 2015-Vecka 29

Jag kan under den här veckan kryssa för tre punkter på min Bucket list för sommaren 2015:

-Prova dricka en frappuchino.

I fredags köpte jag en frappuchino med smak av jordgubb och vit choklad på Espresso House. Jag tog med den här punkten på listan, för att jag aldrig har druckit frappuchino tidigare och har sett folk som dricker denna intressanta dryck överallt; både på stan och på instagram.

Jag tyckte det smakade gott, det kändes lite som milkshake. Men i fortsättningen håller jag mig till vanlig cappuccino, för så fantastiskt var det inte.



-Prova något nytt

Jag har för första gången provat att göra egen granola hemma och den blev helt gudomligt god. Jag smaksatte med kanel, kardemumma och kokos och den smakade så mycket bättre än alla varianter som går att köpa i affärerna.  Det här ska göras flera gånger!



-Börja följa en ny tv-serie

Jag som tycker så mycket om att baka, har av någon anledning aldrig tittat kontinuerligt på Hela Sverige bakar. Dock har jag börjat titta igenom den senaste säsongen av serien, nu under sommaren och jag har fått lite inspiration. 

Bild lånad från tv4.se


Jag är även i full färd med att pricka av en till punkt på listan; virka en duk. Jag håller på att virka en randig historia till vardagsrumsbordet, men bilder kommer när den är helt klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar