torsdag 2 juli 2015

Månadssammanfattning: Juni

Juni blev en bra läsmånad. Jag har läst flera böcker som har ganska många sidor. Under den här månaden har det dock känts som att en del av böckerna har varit väldigt bra, och andra har inte varit några höjdare alls. Det har liksom inte varit så mycket mittemellan, utan de har antingen varit helt fantastiska eller ganska tråkiga.

Här följer sammanfattningen av juni:

Lästa böcker i juni:



Extremt högt och otroligt nära - Jonathan Safran Foer
Falleri fallera falleralla - Carin Gerhardsen
Hjärta av jazz - Sara Lövenstam
Anna and the French kiss - Stephanie Perkins
Märkta för livet - Emelie Schepp
Kalmars jägarinnor - Tove Folkesson
Grey - E L James

Antal lästa böcker i juni: 7 stycken.

Antal lästa sidor: 2492 sidor. Det är jag väldigt nöjd med, det är ungefär lika många sidor som jag läste under april månad, men då läste jag totalt tio böcker. Dessutom var 960 av sidorna på engelska.

Antal lästa böcker på engelska: 2 stycken. Jag känner mig jättenöjd med det, särskilt med tanke på att bägge böckerna på engelska hade fler än fyrahundra sidor.

Bästa bok: Anna and the French kiss. Men Falleri fallera falleralla ligger bra till också.

Största överraskning: Märkta för livet av Emelie Schepp. En riktig bladvändare som jag gillade.

Författare som var nya för mig: Stephanie Perkins, Emelie Schepp, Jonathan Safran Foer och Tove Folkesson.

Nu när halva året har gått, tänkte jag även senare skriva ett inlägg om hur jag ligger till i utmaningarna jag har gett mig själv under det här året.

1 kommentar: