lördag 16 maj 2015

Stora bokbytardagen

Idag är det Stora Bokbytardagen. I en del städer firas dagen med att folk kan komma och lämna in en valfri bok i en bokhylla och få ta med sig en annan bok hem i utbyte. Enligt mig är delösasande sätt att återbruka böcker; man ger bort något man inte vill ha kvar och låter istället någon annan få glädje sv boken, samtidigt som det går att hitta nya böcker utan att betala för dem.

När jag var student handlade jag ofta böcker på Second Hand. Många gånger går det att hitta böcker som enbart är lästa en gång för en billig peng.

Jag firar Stora Bokbytardagen med att utbyta ett lästips:



Pappersväggar är en novellsamling av John Ajvide Lindqvist, som även ligger bakom böcker som Låt den rätte komma in och Lilla Stjärna. Flera av novellerna i den här boken är riktigt bra. Det jag tycker om med Ajvide Lindqvist är att han skriver om vanliga människor som råkar ut för ovanliga händelser.

Här går det att läsa mer om Stora Bokbytardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar