fredag 15 maj 2015

Läser just nu: Granne med döden



För tillfället läser jag Granne med döden av Alex Marwood och den är verkligen så äcklig som alla säger att den ska vara. Jag har redan mått illa flera gånger och då har jag ändå bara kommit till sidan 70. Igår kväll läste jag i den innan jag somnade och vaknade klockan tre av att jag hade drömt att det var en mördare i min lägenhet. 

Jag tycker dock om några av karaktärerna; särskilt nyinflyttade Colette och den unga flickan Cher. Dock är hyresvärden i huset där de bor en läskig gubbe. Det känns som om han har skrivits bara för att läsaren ska känna obehag då han är både äcklig och hemsk. Fula gubbar, minst sagt.

Jag kommer snart att börja varva den här med Fangirl, så jag inte blir svart i sinnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar