måndag 4 maj 2015

Läsning i maj månad


     






Under maj månad SKA jag läsa minst en bok på engelska. Det lutar åt att det blir antingen Fangirl eller Anna and the french kiss. Jag får se vilken av dem det blir.

Jag ska läsa Kvinnan på tåget av Paula Hawkins, som jag fick när jag fyllde år. Den är även den bok jag ska läsa och recensera under maj månad i Maries spänningsutmaning.

När jag inte hade nåt av Ison Glasgow och Emil Arvidson kommer att bli min "pendlarpocket". Jag har alltid en pocketbok i väskan som jag läser på tåget när jag åker till och från jobbet. Jag ger dig solen av Jandy Nelson läser jag just nu.

Jag ska även ge serieboken en chans till, då jag inte direkt blåstes av stolen av Kunskapens frukt, som var den första serieboken jag läste. Under maj ska jag läsa samlingsalbumet Kvinnor ritar bara att serier om mens.

Britt-Marie var här av Fredrik Backman har stått i hyllan sedan jag köpte den på bokrean och nu ska den läsas!
Sedan får vi se vilka fler böcker jag hinner med. Jag hoppas kunna sitta ute och läsa i solen på min balkong nu i maj.

1 kommentar: